maanantai 2. joulukuuta 2013

Edelleen haastavaa

Taina vastaa saamiinsa blogihaasteisiin yli kaksi kuukautta myöhässä, osa II.

Sain blogihaasteen Vaihtoaskel hyppy -blogin Annekatariinalta. Syyskuussa. Kiitos kuitenkin, kun ajattelit minua :).

Säännöt:

Jokaisen haastetun tulee kertoa 11 asiaa itsestään.
Jokaisen haastetun pitää vastata 11 kysymykseen, jotka haastajasi on esittänyt.
Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
Haastajan tulee valita 11 blogia joissa on alle 200 lukijaa.
Sinun tulee kertoa, kuka sinut on haastanut ja kenet sinä haastat.
Ei takaisin haastamista.

11 asiaa, jotka olet aina halunnut tietää minusta (tai sitten et):

1. Ajan paljon, koska työmatkani on yhteen suuntaan 65 kilometriä. Tykkään ajamisesta, moottoritiestä ja olen ehkä jollain tavalla ylpeäkin siitä, että olen ihan sinut autoni kanssa.

2. Autoillani on aina ollut nimet. Rakkain oli ehkä edellinen autoni Eetu, joka oli samanlainen kuin Edwardilla ekassa Twilight-leffassa. Ja nimettykin tietenkin sen mukaan :).

3. Olen huono raha-asioissa. Yleensä olen vain käyttänyt rahaa niin kauan kuin sitä on ollut ja sitten odottanut seuraavaa palkkapäivää. Tänä syksynä olen oikeasti havahtunut siihen, että mihin kaikki rahani katoavat. Nyt olen harrastanut tiukempaa taloudenpitoa, mutta se on kyllä tosi ahdistavaa...

4. Minun on vaikea piilottaa tunteitani, sillä kasvoistani näkyy yleensä aina, mitä ajattelen.

5. Olen myös vähän ärsyttävään kiukutteluun taipuvainen. Esimerkiksi jos en kiireessä löydä jotain tavaraa laukustani, saatan heitellä sen sisältöä ympäri eteistä. Yhtenä iltana myös potkaisin saunakiulun lauteiden alle, kun olin ripustamassa pyykkiä ja kaaduin saunajakkaralla. Ei se nyt mitenkään ollut sen kiulun syy, mutta kyllä se ehkä vähän helpotti.

6. Olen melkein joka paikasta aina muutaman minuutin myöhässä. Tai jos en myöhässä, niin ainakin saavun paikalle kiireellä. Paitsi jos olen erikseen päättänyt, että nyt olen sitten kanssa ajoissa. Harvoin kuitenkaan myöhästyn esimerkiksi bussista.

7. Olen ihan mahdoton vitkuttelemaan aamuisin sängyssä. Varsinkin viikonloppuisin saatan maata tunninkin aamulla sängyssä hereillä, kun en vain saa aikaiseksi nousta ylös. Arkisinkin harvoin pystyn nousemaan sängystä ylös heti kun kello soi, mutta en koskaan ikinä milloinkaan torkuta.

8. Yritän välttää kaikkien pelien pelaamista, sillä jään niihin koukkuun. Yhteen aikaan pelasin ihan hulluna Facebookissa timanttipeliä, sitten oli Angry Birds -vaihe, yhden joululoman vietin huitomalla Nintendo Wiillä Super Mario Galaxya...

9. Rrrrakastan vampyyrikirjoja. (Ja ehkä myös vähän tv-sarjoja.) Suosikkivampyyrini on Eric Northman. Tämä kohta on kyllä ehkä vähän haasteessa huijaamista, sillä kaikki blogiani joskus lukeneet taisivat jo tietää tämän.

10. Olen koulutukseltani filosofian maisteri. Pääaineena yliopistossa minulla oli suomen kieli.

11. Olen yleensä nopea tekemään päätöksiä. Esimerkiksi viime keväänä pätkäisin hiukseni pitkistä aivan lyhyiksi yhtenä sunnuntaina, kun siihen tuli tilaisuus. Jos näen kaupassa jotain kivaa, ostan sen, enkä pohdi, että olisiko seuraavassa kaupassa jotain hienompaa.

Olin perjantaina katsomassa Tamperetalossa Prinsessa Ruususta.

Annekatariinan 11 kysymystä:

Mitä ruokaa olet tehnyt viimeksi?
Pähkinäpastaa. Ohje tulossa, toivottavasti siinä ei kestä yhtä kauan kuin tähän haasteeseen vastaamisessa :).

Onko sinulla kotieläin?
Ei ole. Tykkään kyllä eläimistä tosi paljon, mutta vielä sellainen ei ole meille muuttanut. Ehkä joskus.

Oletko käynyt avantouinnissa?
Olen käynyt. Olin edellisessä työpaikassa paljon tekemisissä vaihto-opiskelijoiden kanssa, ja heidän kanssaan tuli käytyä joka talvi avantouintireissulla. Myös mökille tehdään aika usein avanto, mutta en ole kyllä mikään himoavantouimari.

Mitä kieltä haluaisit oppia puhumaan?
Italiaa. Olen kerran alkeet jo aloittanut, mutta sitten tuli vähän muu elämä tielle.

Oletko koskaan eksynyt metsään taikka vieraaseen kaupunkiin?

Tajusin juuri, että en ehkä ole ikinä kunnolla eksynyt. Tietysti joskus olen ajanut harhaan tai muuten vaan harhaillut tai ehkä ollut vähän eksyksissä, mutta ihan kokonaan eksynyt en. Ahdistava ajatus, että eksyisin.

Pelkäätkö pimeää?
Pakko tunnustaa, että vähän.

Mikä on suosikki TV-ohjelmasi?
Tällä hetkellä ehdottomasti Bones. Aivan loistavat hahmot ja ruumiiden tonkimisen lisäksi huumoria. Olen katsonut sitä vajaan kuukauden aikana yli kuusi tuotantokautta.

Mitä olisit aina halunnut tehdä, mutta et ole voinut taikka uskaltanut?
En nyt ehkä ihan aina, mutta muutaman vuoden olen ajatellut omaa hevosta. Järki sanoo vastaan, että rahat ei riitä.

Mitä tekisit, jos sinulla olisi ylimääräiset 10 000 euroa?
Ostaisin varmaan sen hevosen :). Tai sitten järki sanoisi taas vastaan, että millä rahalla ajattelit sitten elättää sitä hevosta. Ehkä siis vain ottaisin vähän vapaata töistä ja ostaisin lentoliput jonnekin...

Mikä kotitöistä on kaikista hauskinta?
Ruoanlaitto ja keittiössä puuhailu.

Mikä on lempivärisi?
Syksy tarkoittaa, että lempiväri on jostain luumun, violetin ja fuksian suunnalta.

Koska olen mattimyöhäinen (ja laiska), en nyt haasta ketään.

2 kommenttia:

  1. Liputan täällä Ericin puolesta :D Pitäisikin postata taas yhdestä Eric- ei kun siis Sookie -kirjasta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sookie oli minusta aika monessa kohtaa melko ärsyttävä, kun taas Ericiin en kyllästy koskaan :D.

      Poista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...